THE SMURFS, BOBOIBOY SERLAH KESERONOKAN TAMAN TEMA ANIMASI DI IPOH - ADHA JAMALULAIL

Blog About Latest Issues, Great Offer And Good Deal, Blog Tips, Tricks, Tutorial, Seo Tips And Serp, Blog Monetization, Hotel And Product Review Including Advertorial, School And Learning English.

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Your Ad Spot

Tuesday 10 October 2017

THE SMURFS, BOBOIBOY SERLAH KESERONOKAN TAMAN TEMA ANIMASI DI IPOH

THE SMURFS, BOBOIBOY SERLAH KESERONOKAN TAMAN TEMA ANIMASI DI IPOH


SEMUA karakter The Smurfs dibawa secara langsung, bertemu peminat di taman tema animasi pertama di Asia, Movie Animation Park Studios (MAPS), Ipoh, Perak!

Papa Smurf yang berjambang dan berseluar merah, terkenal dalam kalangan kanak-kanak sebagai ketua Kampung Smurf, selain Vanity Smurf apabila tidak pernah berenggang dengan cermin mukanya dan keletah Baker Smurf pasti mencuit hati apabila dia sentiasa memegang sebiji kek.

Begitu juga dengan Smurfette, satu-satunya Smurf perempuan berambut panjang dan perang sentiasa menjadi perhatian dalam kalangan karakter lain seperti Brainy Smurf, Clumsy Smurf, Greedy Smurf, Jokey Smurf, Hefty Smurf dan Grouchy Smurf bagi menambat hati serta perasaannya.

Semua karakter animasi terkenal dunia ini boleh ditemui di bawah satu bumbung di kawasan permainan dikenali sebagai The Smurfs Partyland.


THE SMURFS, BOBOIBOY SERLAH KESERONOKAN TAMAN TEMA ANIMASI DI IPOH


Temui secara langsung BoBoiBoy

Selain The Smurf, siri animasi tempatan, karakter BoBoiBoy bersama rakan-rakannya - Yaya, Ying, Gopal dan Fang turut membuat pertemuan 'live' bertemu peminat di kawasan permainan mereka dikenali The Home of BoBoiBoy.

Ia turut menempatkan BoBoiBoy Hero Academy dan Tok Aba Kokotiam, semuanya sinonim dengan siri animasi yang berjaya menembusi pasaran antarabangsa menerusi saluran Disney Channel Asia ini.

Yang pasti taman tema yang menampilkan Animation Square Zone, Dream Zone, Blast Off Zone, Live Action Zone, Lakeside Zone dan Fantasy Forest Zone bersama karakter siri animasi antarabangsa antaranya Mr Peabody & Sherman, Casper The Friendly Ghost, Megamind dan The Croods.


INFO


  • MAPS terletak di Bandar Meru Raya di bahagian utara Ipoh, Perak. Layari www.mapsperak.com untuk maklumat lanjut.
  • Bandar Meru Raya dibangunkan Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP).
  • Bulatan Amanjaya di bandar baharu itu seluas 7.3 hektar adalah bulatan terbesar negeri Perak.
  • Kartunis Belgium, Pierre Culliford atau Peyo memperkenalkan The Smurfs ke seluruh dunia pada tahun 1958.


Sumber: Berita harian

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot