Bermain SEO dan Keywords Dengan Google Suggestor - ADHA JAMALULAIL

Blog About Latest Issues, Great Offer And Good Deal, Blog Tips, Tricks, Tutorial, Seo Tips And Serp, Blog Monetization, Hotel And Product Review Including Advertorial, School And Learning English.

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday 10 April 2011

Bermain SEO dan Keywords Dengan Google Suggestor

Hye, hari ni aku nak kongsi satu software yang sangat-sangat best iaitu Google Suggestor. Google Suggestor ni memang satu software yang berguna bagi blogger yang gemar bermain dengan Keywords dan Search Engine Optimization (SEO). Seperti yang kita tahu, penggunaan keywords adalah sangat penting bagi meletakkan blog kita untuk berada di ranking teratas Search Engine Result Page (SERP).



Google Suggestor ni akan bagi kita idea untuk keywords apa yang boleh kita gunakan. Kalau yang ketandusan idea tu boleh la kita cuba benda ni. Software ni pun boleh digunakan untuk jana idea tentang entry apa yang menarik untuk ditulis.


How to Use Google Suggestor

1. Download dan Install Google Suggestor

2. Tukar setting dia (Optional)

3. Taip keyword yang korang nak. 
Contoh kat sini "how to make money"


4. Tekan "Suggest". Dia akan beri idea untuk keyword yang sesuai digunakan. 
Korang boleh tekan Suggest banyak-banyak kali untuk lebih banyak idea keywords



Penggunaan keywords atau kata kunci yang betul adalah sangat penting semasa menulis blog. Keyword pada title, keyword pada tajuk gambar ditambah dengan penggunaan keyword dalam gambar,  semuanya penting semasa menulis entry blog. So, kalau ketandusan idea untuk keywords apa yang perlu digunakan, korang boleh la cuba guna Google Suggestor ni. =D



.

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot