YES ALTITUDE TELEFON PINTAR 4G LTE KHAS UNTUK FROGVLE
Yes Altitude hadir dengan skrin bersaiz 5-inci dengan paparan HD, serta membawa sokongan rangkaian 4G LTE dan kebolehan membuat panggilan VoLTE menggunakannya. Peranti ini turut menggunakan cip pemprosesan empat-teras 1.0Ghz, memori 1GB RAM dan juga ruangan storan bersaiz 8GB. Yes menyertakan sistem operasi Android pada peranti ini, dan ia menjalankan Android 5.1 Lollipop dengan antaramuka khusus bersama dengannya.
Yes akan menawarkan Yes Altitude pada harga RM399, menjadikan ia sebagai telefon pintar berharga paling rendah di pasaran yang menyokong rangkaian VoLTE. Setiap guru juga akan dapat telefon ini untuk memudahkan mereka melayari FrogVLE.
Sedikit info buat guru-guru yang dapat telefon YES Altitude 4G:
- Data 4GB kepada guru. 2GB data (dalam phone) dan 2GB utk dongle
- ID dongle telah ditamatkan.
- Penggunaan phone YES secara menyeluruh. Call dan SMS percuma dari talian YES ke semua nombor YES yg lain.
- Percuma - 2GB (4Gb) Jika guru nak upgrade, perlu bayar sendiri (8GB - RM 28)
- Penggunaan ke talian lain :
SMS - RM 0.09 / SMS
Call - RM 0.45 / 30 saat
MANFAAT TELEFON YES ALTITUDE 4G LTE
- FrogAssignment
- FrogChat
- FrogSnap
- Gambar formal dan urusan rasmi sahaja.
- Setiap gambar yg diambil secara automatik gambar akan muncul dlm timeline VLE Frog sekolah.
- SmartPhone YES boleh dijadikan broadband kepada laptop..
- Connect smartphone YES ke laptop dan guru boleh terus browse website utk kegunaan pdp.
TATACARA
ASET
- Peranti tidak perlu didaftarkan dlm kewpa
- Guru yg berpindah sekolah boleh bawa ke sekolah baharu. Kecuali guru yg berpencen perlu serah kembali ke sekolah.
- Kotak peranti tidak boleh dihilangkan krn ada byk maklumat.
- Kerosakan peranti, perlu buat surat dan hantar surat dan peranti ke BTP - penghantaran peranti beserta kotak.
- Kerosakan disebabkan oleh kecuaian pemegang atau hilang, guru perlu bayar mengikut harga samasa dan ganti mengikut harga pasaran.- jika kerosakan atas sebab manufacture defact, akan ditanggung oleh pengeluar.
No comments:
Post a Comment