Tingkatkan Trafik Dengan Menukar Nama Blog - ADHA JAMALULAIL

Blog About Latest Issues, Great Offer And Good Deal, Blog Tips, Tricks, Tutorial, Seo Tips And Serp, Blog Monetization, Hotel And Product Review Including Advertorial, School And Learning English.

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday 9 February 2011

Tingkatkan Trafik Dengan Menukar Nama Blog

Ok, kali ni aku nak ajar sikit sedikit tips untuk mendapatkan traffic atau reader ke blog korang. Tips ni memang simple. Tapi aku tak syorkan sangat sebab apabila kita menukar nama blog kita, ada kemungkinan Pagerank kita akan jatuh. Tapi aku tak pasti sangat, so siapa yang tahu betul ke tak tu sila share dengan aku please.


Kalau korang perasan, dekat bawah dashboard korang tu, kan ada senarai blog yang korang follow dan updates mereka.

Cuba perhatikan gambar kat bawah ni :


Ok, kalau korang perasan, Nama blog yang ada tanda "!" akan berada di tempat paling atas sekali. So, peluang anda dapat traffic daripada follower korang adalah sangat tinggi. Contoh kat tempat pertama itu adalah Blog Gadis Terbilang. Ini kerana dia letak 2 tanda " !! " di hadapan dan di belakang NAMA blog dia.

Cuba lihat gambar ni pula :


Kalau korang nampak, tanda "love" dan tanda-tanda lain akan berada di LIST PALING BAWAH sekali. Ini bermakna kemungkinan nak dapat traffic daripada Follower anda adalah kurang. So buang la tanda2 love kat blog korang tu kalau nak. Terpulang la pada korang. Aku just bagi tips je. Nak ikut, ikut la, taknak sudah.

So, secara kebetulan aku pun ter"masuk" lah blog Gadis Terbilang tu sebab dia ada kat list paling atas antara blog-blog yang aku follow. Lepas tu aku pun jumpa la dalam salah satu entry dia bertajuk YES... FOLLOWER TU PENTING, dia sendiri ada menunjukkan traffic yang datang dari Follower dia..

YOUR-KEYWORDS

Oleh itu, terbukti la Nama Blog memainkan peranan penting untuk mendapatkan traffic atau reader ke blog kita. So, korang boleh la try, lepas ni mesti ramai blogger tukar nama blog jadi "!!!!! Nama Blog !!!!!". Ha3. Kompem korang paling atas antara semua blogger. Goodluck! =D


Jom baca entry-entry aku yang lain pasal cara nak tingkatkan traffic dan pagerank.

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot