Jadikan Blog Anda Do Follow Untuk Bina Backlink Automatically - ADHA JAMALULAIL

Blog About Latest Issues, Great Offer And Good Deal, Blog Tips, Tricks, Tutorial, Seo Tips And Serp, Blog Monetization, Hotel And Product Review Including Advertorial, School And Learning English.

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Your Ad Spot

Friday 4 February 2011

Jadikan Blog Anda Do Follow Untuk Bina Backlink Automatically

Kalau korang perasan. Aku dah buat macam-macam perubahan kat blog aku ni. Aku buang gambar header dan beberapa widget sebab blog loading lambat sangat. Dengan traffic yang semakin meningkat, aku perlu korbankan semua demi pengunjung aku. Dan yang terkini aku tukar comment system aku daripada Disqus kepada IntenseDebate
.
Kenapa aku tukar kepada IntenseDebate? Sebab dengan IntenseDebate ni aku boleh guna plugin CommentLuv yang membenarkan komen blog menjadi Do Follow. Lebih ramai orang komen, lebih meriah la blog ni nanti. Aku saje je guna platform lain untuk system comment. Nampak unik sikit. :)

Kelebihan Do Follow :

1. Blog Do Follow memberikan Backlink percuma kepada sesiapa yang memberi komen.
2. Dapat meningkatkan traffic dan pagerank blog.
3. Meningkatkan semangat pengunjung untuk memberi komen.

Kenapa Perlu Do Follow?

Aku rasa semua blogger patut jadikan blog mereka Do Follow. So, apabila kita komen kat blog dia, secara tak langsung kita akan dapat backline juga. Bayangkan kita dapat backline percuma dari 100 bloggers berpagerank tinggi. Mesti Pagerank kita juga akan naik!

Do follow juga menaikkan semangat untuk pengunjung memberi komen. Kalau aku jumpa blog yang do follow, confirm aku comment. Tapi jangan spam comment sudah. Comment la dengan ikhlas ok.

Masalah Blogspot

Blogspot dah set semua blog secara default ialah No Follow. Ini bermakna Google bot tidak akan lihat link-link yang berada di dalam komen. So, kalau korang komen pun xda guna. Buang masa dan tenaga je. Baik cari blog yang Do Follow. Dapat Free Backlink.

So, kat sini aku nak ajar korang cara buat blog jadi Do Follow sebab ramai blogger kat luar sana tu tak pernah dengar pun benda alah dofollow dan nofollow ni.


Cara Buat Blog Jadi DoFollow


1. Pergi kat Dashboard, Design dan klik Edit HTML.
2. Tekan "Expand Widget Templates"
3. Tekan CTRL+F dan search rel='nofollow'

Contoh:

<a expr:href='data:comment.authorUrl' rel='nofollow'>

4. Delete yang ni. rel='nofollow'

Code korang mesti nampak macam ni:

<a expr:href='data:comment.authorUrl'>

5. Tekan Save Template dan Siap!!

Haa.. kan senang je.. sekarang blog korang dah jadi Do Follow. So, ajak la kawan-kawan untuk komen kat blog korang. Boleh dapat backlink percuma.


Blog Mrdaha pun dah DoFollow sekarang. So, rajin-rajin la comment kat blog ni k. Mungkin ramai dah tahu pasal ni tapi masih ada blogger yang tak tahu akan kepentingan Do Follow ni. So, tukarlah blog anda ke Do Follow sekarang juga! :)


Get Backlinks


Nak dapatkan Backlink dari Blog Mrdaha ni? Jom Exchange Link dengan aku. Join Get Backlinks

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot